13/03/12: Rondetafelgesprek “Strategisch gebruik van social media”

“Hoe kan uw KMO voordeel behalen door het toepassen van social media?”

 

TOELICHTING

Social media is een begrip dat al enkele jaren de ronde doet en bij grotere organisaties steeds meer wordt geadopteerd en geïmplementeerd. Toch is het strategisch gebruik van social media bij KMO’s nog beperkt, terwijl er zeer interessante commerciële mogelijkheden zijn.

Naast commerciële mogelijkheden zijn PR, bedrijfsprofilering, product/dienst aanbieden/testen en tal van andere combinaties die tot de mogelijkheden van het strategisch inzetten van sociale media behoren. Bekende voorbeelden van internationale social media websites zijn Facebook, YouTube, Linkedin en Twitter, maar ook bijvoorbeeld WikiPedia en MySpace.

Door slim om te gaan met social media worden bedrijven en merken deel van het ‘netwerk’ en van de ‘peers’ waardoor ze sneller en beter vertrouwd worden. Social media speelt dan ook een belangrijker rol in het onderhoud van relaties met bedrijven en de omgeving. Of kan zelfs worden geïntegreerd in verdienmodellen.

OPZET

In de vorm van een ronde tafel wordt met elkaar in gesprek gegaan over het begrip, nut en strategische inzet van social media.

Chris Smit (NIWB) zal een korte inleiding houden over social media, Chris heeft een jarenlange achtergrond in het geven van trainingen over social media en kan worden gezien als één van de pioniers in Vlaanderen.

Verder zal Raf Sluismans (Universiteit Hasselt) deelnemen namens Strategisch Innoveren Vlaanderen.

De tafelvoorzitter is Mick Verbrugge (V.O.C. Business Group). Hij heeft veel sessies begeleid over strategische vraagstellingen en gebruikt hiervoor onder andere het Strategisch Innoveren programma dat ontwikkeld is door Universiteit Hasselt.

Er wordt per rondetafelgesprek een aantal deelnemers van 8 à 12 mensen voorzien. Wij streven hierbij zoveel mogelijk naar een heterogene samenstelling.

 

PRAKTISCH

DATUM: 13 maart 2012
TIJDSTIP: 15u30-18u00 (met aansluitend een receptie)
LOCATIE: Ramada Plaza Hotel |  Desguinlei 94  | 2018 Antwerpen

 

INSCHRIJVEN

Deelname aan dit rondetafelgesprek is gratis, maar aanmelden is verplicht.
Graag inschrijven vóór 5 maart 2012 (met naam, functie, bedrijf) via strategisch.innoveren@uhasselt.be of 011 26 86 40.

 

ORGANISATIE

V.O.C. Business Group

+31 (0)30 677 73 90
info@vocbusinessgroup.com
www.vocbusinessgroup.com

Universiteit Hasselt – Project Strategisch Innoveren Vlaanderen

011 26 86 40
strategisch.innoveren@uhasselt.be
www.strategischinnoveren.be

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s