GOBO

GOBOHet familiebedrijf GOBO werd opgericht in 1963. Al snel groeide het transportbedrijf uit tot één van de grotere transportbedrijven binnen de Euregio.  De onderneming beschikt over een voertuigenpark van meer dan 120 voertuigen en over op- en overslagmagazijnen van 35.000 m². Dagelijks heeft GOBO meer dan 130 wagens op de weg. De activiteiten van GOBO bestaan uit stukgoed vervoer, vervoer met dedicated tankwagens, logistiek en distributie. Vanaf 2008 wordt de logistieke dienstverlening uitgebreid met treinverlading.

Jurgen Gobyn, directeur GOBO Transport & Logistics N.V.
Jurgen Gobyn - GOBO” Het is zeer nuttig om uw bedrijf – en zeker een familiebedrijf – eens grondig door te laten lichten door een externe partij. Zo’n externe consultant heeft echt een toegevoegde waarde. Vooral om te kijken of je niet met oogkleppen aan het werken bent en met oogkleppen op blijft werken. Op bepaalde momenten word je met je neus op de feiten gedrukt dat er echt een aantal dringende acties noodzakelijk zijn om in de toekomst succesvol te kunnen blijven ondernemen. Zelf sta je daar te weinig bij stil.”

Motivatie
“In onze bedrijfstak is innoveren zeker belangrijk, maar we zijn er niet zo bewust mee bezig. We zijn toch veel met de dagelijkse werkzaamheden en de operationele zaken bezig. De belangrijkste beweegredenen voor ons om mee te doen waren de beperkte kosten en een manier om onze strategische ideeën verder te kunnen uitwerken. Maar vooral ook om onze interregionale en euregionale samenwerking met andere bedrijven verder uit te breiden.”

Resultaten
“Op basis van de doorlichting en het rapport, hebben we ons eigen strategisch plan opgesteld. Het project helpt je om je doelstellingen en je strategie te concretiseren, zodat je er in de praktijk ook echt iets mee kunt. In ons strategisch plan stonden hele concrete acties. Het merendeel hiervan hebben we inmiddels gerealiseerd. Een aantal zaken moeten we nog realiseren, maar dat zijn langere termijn doelstellingen. Verder zijn er natuurlijk zaken die je niet kan afvinken, omdat die continu om aandacht blijven vragen.”

Concrete voorbeelden
“Er is een aantal zeer concrete resultaten uit het project voortgekomen. Zo worden wij als sector geconfronteerd met nieuwe wetgeving rondom rij- en rusttijden, waardoor we veel meer chauffeurs nodig zullen hebben. We hadden al het idee om gezien deze ontwikkeling, onze activiteiten uit te breiden naar Oost-Europa. Door het project, is dit in een stroomversnelling geraakt en hebben we nu een vestiging in Slovakije. Dat loopt zo goed, dat we plannen hebben om dit verder uit te breiden. Ook hebben we inmiddels ons klantenbestand veel meer gediversifieerd en verbeterd. Voorheen waren we altijd afhankelijk van een paar grote klanten, met alle risico’s van dien. Nu hebben we een veel breder bestand, waardoor we niet meer afhankelijk zijn van die paar grote klanten. We hebben veel gedaan. Maar dat was ook de leus van mijn grootvader: ‘het moet en het zal’.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s